سازمان نظام مهندسی

جلسه هیأت مدیره سازمان با کمیسیون های تخصصی برگزار گردید

05:00652

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جلسه هیات مدیره سازمان با حضور دکتر کورش خواجوی(رئیس)، مهندس محمدعلی نوراله(نایب رئیس)، مهندس عبدالرحیم رشیدی پور (عضو هیات مدیره) و اعضای کمیسیون های تخصصی با هدف فعال سازی و ایجاد هماهنگی بیشتر کمیسیون های سازمان برگزار شد.
در این جلسه ریاست سازمان و اعضای هیأت مدیره دیدگاه‌های خود را در خصوص کمیسیون های تخصصی بیان نمودند و اعضای کمیسیون های تخصصی رشته‌های مختلف پیشنهادات، نظرات و سوالات خود را عنوان و در خصوص مسائل مختلف بحث و گفتگو کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان کمیسیون های تخصصی را هسته های کارشناسی، فنی و همچنین مغز متفکر سازمان خواند که براساس نظام نامه و نیز برنامه اجرایی سازمان استان فعالیت خود را انجام می دهند.
وی دلیل ناکارآمدی در سیستم های اقتصادی را عدم همراهی و همدلی بیان کرد و افزود: انتظار می رود که خروجی کمیسیون های تخصصی نشان از تعامل و هماهنگی داشته باشد و اختلاف نظر و عدم هماهنگی دیده نشود.
خواجوی بر پرداختن به بخش های کنترل نظارت، کنترل نقشه، بازرسی گاز و آموزش و ترویج تاکید کرد و گفت: در این حوزه باید سیاستگذاری، انتخاب افراد سالم و باصلاحیت باشد که از فعالیت در این حوزه ها، افتخار آن را بخواهند و شناسایی این افراد وظیفه کمیسیون های تخصصی است.
وی در جهت افزایش کیفیت کمیسیون های تخصصی، توصیه هایی را به اعضاء ارائه داد و گفت: هر زمان و هر جا صحبت از توان فنی و کارشناسی سازمان در همه حوزه ها می شود، منظور توان همین کمیسیون ها است
خواجوی با بیان اینکه شما باید امور تخصصی مرتبط با رشته خود را در جلسات گروه، طرح، مورد بررسی و حل و فصل قرار دهید عنوان کرد: کمیسیون های تخصصی باید به موضوعات به صورت عمیق تر و وسیع تر بپردازند و از ظرفیت مهندسان برای ارتقاء کیفیت ساختمان بهره ببرند.
وی بر برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی به صورت مستمر و مدون تاکید کرد و گفت: در این جلسات تخصصی باید کلیه مسائل و مشکلات مرتبط با ساختمان مورد بررسی و پایش قرار بگیرد و به هیات مدیره اطلاع داده شود تا در دستور کار آن ها قرار بگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از این کمیسیون ها درخواست معرفی افراد متخصص و زبده در هر رشته را در جهت توسعه و تقویت سازمان خواستار شد و اظهار داشت: در هر یک از رشته ها یک مهندس را که کار خاصی را در حوزه تخصصی خود انجام داده معرفی نمایید تا مورد تشویق قرار بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: یک شخص به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون های تخصصی جهت تشکیل جلسات و هماهنگی کمیسیون ها معرفی نمایید.
وی بر درج اهم مصوبات کمیسیون های تخصصی در سایت سازمان، ارسال پیامک های تخصصی از سوی این کمیسیون ها برای اعضا و درج مطالب از اعضای کمیسیون های در نشریه سازمان تاکید کرد.
در ادامه این جلسه مهندس رشیدی پور با اشاره به جایگاه رفیع کمیسیون های تخصصی، آنها را مرجع مسائل تخصصی رشته های خود خواند و ابراز امیدواری کرد که در بحث تصمیم سازی، دوشادوش هیات مدیره حرکت کنند.
وی بر لزوم همکاری و وحدت کمیسیون های تخصصی تاکید کرد و گفت: اگر کلیه رشته ها با یکدیگر در امور فنی و تخصصی هماهنگ باشند امکان پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله از نظر درآمدی، تفکیک وظایف و رعایت حقوق رشته ها، بیشتر فراهم است.
عضو هیات مدیره به عملکرد رشته شهرسازی در دوره فعالیت هیات مدیره دوره هشتم و پیگیری هایی که در زمینه خدمات مهندسان شهرساز در حوزه های مختلف انجام شده اشاره نمود.
وی پرداختن به مبحث ۱۹ را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: کلیه کمیسیون های تخصصی باید به صورت جدی و تخصصی به این موضوع ورود کرده و در کمیسیون انرژی پیگیری شود.
رشیدی پور خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بواسطه اعضای توانمند خود می تواند در اجرای مبحث ۱۹ پیشگام بوده و این موضوع با حساسیت و دقت بیشتری توسط مهندسان ناظر صورت پذیرد.
وی مبحث ۲۱ را یکی از اصلی ترین مباحثی که برای ایمنی ساختمان ها در قانون مقررات ملی ذکر شده بیان کرد و گفت: این مبحث در سال۹۱ توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد که صرفاً مبحثی خاص برای ساختمان‌ها نیست و باید این امر در موضوعات مدیریت شهری نیز اجرایی شود تا شهرها در مقابل بلایای طبیعی و تهدیدات آمادگی کامل داشته باشند.
سپس مهندس نوراله با بیان اینکه هیات مدیره سازمان به تصمیمات فنی و مدون کمیسیون های تخصصی نیاز دارد گفت: کمیسیون های تخصصی در جلسات مشترک موجب تصمیمات با دامنه وسیع می شوند که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

در پایان اعضای کمیسیون های تخصصی ضمن ارائه عملکرد به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند مواردی را در خصوص مقاوم سازی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، تشکیل کمیته پیشنهادات، هماهنگی بین رشته ای، آموزش و ترویج، طراحی، گروه بررسی نقشه و درج مصوبات در سایت سازمان پرداختند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33673

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.