جلسه کمیته نما و منظر شهری برگزار شد

02:001.4K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جلسه کمیته نما و منظر شهری با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز، دانشگاه و نظام مهندسی برگزار شد.

در این جلسه  مهندس کمال دویده اظهار کرد: معماری و نما در یک ساختمان بر بعد معنوی و روحیه افراد تاثیرگذار است اما متاسفانه ما در شهر اهواز دچار آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که در این کمیته هدف، بهبود در این زمینه است و باید مصوبات صورت گرفته در کمیته نما و منظر شهری به طور کامل رعایت گردد.

وی با بیان اینکه  نما و منظر شهری نیازمند اعمال تغییرات اساسی است ادامه داد: ممکن است یک ساختمان به تنهایی زیبا باشد اما در مجموع در محیط شهری زیبایی لازم را نداشته باشد همچنین  طراحی و اجرای نما باید در قالب مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان با موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه شهرداری متعهد گردید که هیچ پروانه ای را بدون تایید نما صادر نکند و تاییدیه نما در نظام مهندسی ساختمان انجام شود، همچنین تایید نما، سازه، مکانیک و برق باید همزمان انجام شده و انطباق نقشه ها با شده و انطباق نقشه ها با هم کنترل گردد و ساختمان تا زمانی که تایید نما نداشته باشد، تایید در مابقی موارد صورت نپذیرد.

همچنین در این جلسه مواردی چون مشخص کردن تقویم جلسات (دو بار در هفته) و تهیه نمودار گردش کار در کمیته نما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=25116

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.