سازمان نظام مهندسی

اولین جلسه هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت برگزار شد

03:00868

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اولین جلسه هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت با حضور دکتر کورش خواجوی (رئیس سازمان)، مهندس اسداله رنجبر (عضو هیات مدیره و نماینده سازمان در کمیته کنترل و نظارت)، مهندس کردونی (نماینده اداره کل استاندارد)، مهندس امین راد (نماینده شهرداری)، مهندس حدادیان مقدم (مدیر واحد کمیته کنترل و نظارت) و مهندس فقهی (مسئول بازرسی کمیته کنترل و نظارت)  برگزار شد.

دکتر خواجوی در این جلسه اظهار کرد: مسیر تحقق آرمان های نظام مهندسی ساختمان مرهون خدمات شایسته مهندسان توانمندی است که با همفکری، همکاری و مشارکت در راستای خط مشی سازمان اهتمام دارند.

وی ادامه داد: کمیته کنترل و نظارت در سازمان دارای اهمیت زیادی است و اصل وظیفه سازمان که نظارت بر خدمات مهندسی است در این واحد انجام می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه در این دوره از هیات مدیره اهداف بلندمدتی در این حوزه تعریف شده است عنوان کرد: پیگیری اهداف در کمیته کنترل و نظارت می تواند نقطه عطفی در صعود کیفیت ساختمان ها باشد.

وی بحث تعارض منافع را یکی از عمده ترین چالش های بازرسان کمیته کنترل و نظارت بیان کرد و گفت: در جلسات شورای مرکزی پیگیری بحث تعارض منافع از اولویت ها بوده است و سه جلسه در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و درخواست اصلی حذف بازرسان کمیته کنترل و نظارت از تعارض منافع بوده است که امیدوارم در دوره جدید هیات مدیره شورای مرکزی این موضوع به صورت جدی تری دنبال شود.

در ادامه این جلسه مهندس رنجبر اظهار کرد: کمیته کنترل و نظارت یکی از مهمترین کمیته های سازمان نظام مهندسی ساختمان است که می بایست در مسیر نیل به هدف اصلی سازمان که همان بهبود کیفیت ساخت و ساز و کنترل روند عملیات اجرایی ساختمان ها می باشد، قدم بردارد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا این کمیته با برنامه ریزی مدون و با نگاه به تاثیر مثبت بر کنترل کیفیت براساس قانون نظام مهندسی و آیین نامه های اجرایی و مباحث مقررات ملی با تاکید بر اهم موارد زیر فعالیت خود را آغاز نموده است:

  • تاکید بر جنبه آموزشی و اصلاح نقاط ضعف عملیات اجرایی
  • تعامل و تکریم جامعه مهندسان و حفظ جایگاه و شان مهندسان ناظر و مجریان ذیصلاح
  • عملکرد مناسب به منظور جلب همکاری مالکان و کارفرمایان در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز
  • هماهنگی و تعامل با ادارات مرتبط با کنترل امور ساختمان همانند راه و شهرسازی، شهرداری و اداره کل استاندارد
  • اقدام مقتضی مطابق با قانون در مواردی که عدم انجام مسئولیت باعث تضییع حقوق عامه و کارفرمایان گردد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان عنوان کرد: امید است که با همکاری و همیاری جامعه مهندسان فعال در صنعت ساخت و ساز بتوانیم شاهد افزایش کیفیت ساخت و ساز در صنعت ساختمان باشیم.

در ادامه این جلسه مسائلی در خصوص پرداختن به آموزش مهندسان و اولویت آموزش بر مسائل قهری و حقوقی، مکانیزه و سیستماتیک شدن گزارشات بازرسان جهت ایجاد وحدت رویه، پیگیری استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و… توسط حاضران مطرح شد.

پیگیری تغییر گزارشات و انطباق با سیماک از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود که  مقرر گردید جلساتی در رابطه با گنجاندن مسائل ایمنی و استاندارد در فرم ها و بروزرسانی آن ها برگزار و در این خصوص تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32591

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.